myrsteg nr.1

Det har inte varit så mycket bloggande på sista tiden, jag vet, men desto mer skrivande!
Jag lägger ganska mycket tid på att lära mig om hur andra gör när de skriver. Jag suger i mig tips och inspiration från bloggar, böcker och podcasts. Det är väldigt givande och något jag rekommenderar om man är nyfiken på hur det är för andra. Man sätter fnurror i huvudet på sig själv. Det börjar hända grejer där inne liksom. En process.
 Men man får komma i håg att alla fungerar olika och att man bara ska plocka det som är godbitar för en själv, annars blir det lätt för mycket.
 Härom dagen slog tanken mig att jag snart har material till att skriva en egen bok om hur man skriver en bok, trots att jag inte ens har skrivit något själv. Hallå, knasboll! Dags att börja göra något på riktigt kanske? Tiden är inne för att komma utanför min komfortzon och skriva själv.
 Så nu har jag, på riktigt, börjat skriva ner min egen text. Jag jobbar med dramaturgi och planering av berättelsen. Jag har ingen aning om, i nuläget, om det här blir DEN historien, men någonstans måste jag ju börja. Ett litet första steg är taget. Yes!

Tips på några sidor/bloggar jag läst den sista tiden:


Ses snart igen...jag lovar! ;)



 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Feminist Javisst!

Julmarknad