uppgift 1.

Jag har ju gått ut med att jag ska kasta mig ut för stup, så nu hoppar jag.....wieeee!

foto: Thomas Males


Den första uppgiften i skrivarkursen var en presentation av mig och mitt skrivande. Jag skrev den för drygt en vecka sedan och nu när jag läser igenom den så hittar jag massor att förbättra. Så här får ni ta del av version 2.

Uppgift 1. version 2



Min 30-årskris ledde till stora funderingar om vad jag ville ha ut av livet. Så jag sålde allt jag ägde och sparkade ut min dåvarande sambo. Jag tog dottern under armen och flyttade till andra sidan havet. Jag har nog alltid varit rätt spontan men det här är det största jag gjort i mitt liv. Än så länge. 

De två åren jag utvandrade från mitt hemland var otroligt utvecklande. Jag fick lära mig om en annan kultur och ett annat folk men mest av allt om mig själv och vad jag värdesätter i livet. 

Så en dag tog äventyret slut och längtan hem tog över. Beslutet att flytta tillbaka till Sverige var inte svårt. Det var så skönt att få landa, att känna igen gatorna man går på. 
Men känslan av att detta bara var en mellanlandning fanns hela tiden inom mig. Jag ville mer av livet och efter ett par weekendresor till London så bestämde jag mig för att det var dit målet var. 

Ibland blir livet inte som man planerar, men det blir bra ändå. 

Min syster introducerade mig till nätdejting som blivit så populärt. Mina kriterier var inte så stora, men det som var viktigt för mig, förutom att vi hade lika värderingar, var att jag inte ville gå i samma fotspår som tidigare.
Den första mannen jag fick kontakt med är mannen jag idag är gift med.

Vi hamnade i Sköldinge, en by utanför Katrineholm, av en ren slump. När vi dejtat ett år ungefär, tog vi fram kartan och pekade på mitten av där våra bostäder låg. Pendlandet mellan Finspång och norra Storstockholm höll inte på lång sikt. Så vi köpte ett hus tillsammans. 

Genom min mans konstnärliga ådra och arbete som fotograf, har jag fått ett nytt perspektiv på det kreativa. Jag lär mig hela tiden att tillåta mig själv mer kreativitet i mitt liv. Det är inte alltid så självklart för en knegare som jag. Att bli uppmuntrad till en kreativ livsstil, är för mig en ynnest som jag är tacksam för.

Förutom alla mina dagböcker och nedklottrade tankar, så har jag påbörjat några egna berättelser men aldrig visat de för någon. Jag behöver mer självförtroende och ”kött på benen” för att våga ta steget. Det är mycket därför jag sökte mig till den här kursen, för att kasta mig ut för stupet. Det känns kittlande och skrämmande på samma gång, men nu är jag här. 



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Feminist Javisst!

Julmarknad